Égi mezők

Mel Gibson szemére vetették a Passió című filmje után, hogy Krisztus szenvedéseire és halálára helyezte filmjében a hangsúlyt. És nem a sokak által fontosabbnak tartott  Feltámadásra. Nehéz a szemrehányók oldalára állani és nem védelembe venni Mel Gibsont. Filmje elkészítése óta ő is járja a saját keresztútját a hollywoodi  Kálváriadombra. Még nem tudjuk, ki lesz mellette a bal és a jobb lator, de azt tudjuk, hogy arra a középső keresztre őt feszítik majd fel, mindannyiunk fájdalmas dicsőségére.
A filmbéli szereplők is járják a maguk rögös útját. Legutóbb James Caviezel filmszinész hite megújulásáról beszélt, amit a Passió film készítésének, Krisztus megszemélyesítésének   tulajdonított. De mindenekelőtt a boszniai Medjugorje játszotta a főszerepet lelki felemelkedésében.
Caviezel a medjugorjemiracles.com által közölt interjúban mondja el, mi történt vele, amikor Ivánnal, az egyik boszniai látnokkal találkozott egy írországi misén:

„A zsúfolásig telt templom végében álltam, kissé bizonytalanul, hogy mi is történik valójában. Az Iván közvetítette  jelenés alatt a mellettem tolószékben ülő férfi letérdelt,
és a fájdalom ellenére a hideg kövön térdelve imádkozott; ez nagyon megrendített. Néhány nap múlva – feleségem kérésére – ismét részt vettem a misén,
ezúttal Ivan közelében térdelve. Így imádkoztam: ‘Jól van, itt vagyok, készen állok. Tégy velem, amit akarsz.’ Abban a pillanatban úgy éreztem, mintha
valami betöltene. Egyszerű, mégis különleges élmény volt. Zokogni kezdtem. Amikor felálltam, csurogtak az arcomon a könnyek.”

Iván hozzám fordult: „Jim, az embernek mindig van ideje arra, amit szeret. Ha egy nagyon elfoglalt ember beleszeret egy lányba, az ő számára mindig lesz
ideje. Az embereknek azért nincs idejük Istenre, mert nem szeretik.”

Azokban a napokban valami megváltozott bennem. Korábban sohasem akartam megtanulni rózsafüzérezni, akkor azonban megszületett bennem ez a vágy. Egy reggel
azt mondtam a sofőrnek, aki a filmezésre vitt: ‘Nem tudom, mit szól hozzá, de szeretnék elmondani egy rózsafüzért.’ Meglepetésemre csak annyit mondott:
‘Rendben, imádkozzunk.’”

Első medjuugorjei látogatása, amelyet a kimerítő filmforgatás befejeztével tett, meghatározó volt James Caviezel számára. „Eleinte megdöbbentett, mennyit imádkoznak
itt az emberek. Sporttáborra emlékeztetett, ahol nem csak egy mérkőzés van, hanem egymást érik a meccsek. Eleinte kicsit feszengtem; nem voltam hozzászokva,
hogy ennyit imádkozzam. Isten segítségét kértem. A negyedik nap már nem vágytam másra, mint imádkozni. Imádság közben azt éreztem, kapcsolatban vagyok Istennel.
Ezt az élményt kívánnám minden katolikusnak!” „Ha Medjugorje nem lenne, nem vállaltam volna Krisztus szerepét a Passióban,Medjugorje számomra a szentségek megélését és az egyházzal való egységet jelenti. Aaz utolsó vacsora jeleneténél kérésemre a pap az Oltáriszentséggel a kezében állt az operatőr mellett, és együtt közelítettek felém. A néző nem is sejti,
hogy a szemem ragyogásában valóban Jézust, a Szentostya visszatükröződését látja. A keresztre feszítés jeleneténél ugyanez történt: ott volt a pap, kezében
az Oltáriszentséggel, én pedig egyfolytában imádkoztam.”

A színész röviddel a Passió forgatásának befejezése után járt másodszor Medjugorjéban. E látogatás alkalmával megismerte Jozo Zovko atyát. „Találkoztunk.
Kezét a vállamra tette. Én is a vállára tettem a kezem. Majd a fejemre tette a kezét; én is az övére. Abban a pillanatban egy belső hang szólalt meg bennem:
‘Szeretlek, testvérem. Ez az ember szereti Istent.’ Jozo atya ekkor megfordult, megkérdezte a tolmácstól, ki vagyok, és azt mondta, szeretne velem beszélni.
Tartós barátság lett belőle.”

A színészben felébredt Isten szerelme, ami könnyít útközi terhein és eljuttatja majd a feltámadásig.
Ilyen egyszerű ez.

Reklámok
Égi mezők

Vélemény, hozzászólás?

