Ördögűző gyakorlat Páter Petit arzenáljából

Meghalt Szalay Annamária. Nem sokat tudtam róla. Talán csak annyit, hogy az Orbán-kormány médiafelügyeletét szervezte és hogy a balliberálisok nagyon nem szerették. Talán gyűlölték, amit példáz az az sms üzenet, amit Szalay halála napján a Lánchíd rádióban kapott a műsorvezető: „A Woodoo hatott: Szalay halott!”

Az sms megfogalmazója képtelen volt ellenállni ördögének. A lelkét adta egy poénért! Nagy volt a kisértés. Mint annyian e világban, megkettőződött: akarta a jót, de tette a rosszat.

Pater Petit írja: „……a szobámban vagyok és nyugodtan levélírással vagy beszéd készítésével foglalkozom. Az ördög jön, és valami rossz gondolatot súg a fülembe. Én ezt felelem:

– Ó Jézus, ó Mária, szeretlek! – és nyugodtan folytatom az írást.

Az ördög erre félfordulatot tesz és a másik fülemhez ér: – Éljen Jézus! Éljen Mária! -– felelem, és csak folytatom a munkám. Egy félóra alatt ötvenszer megkísértett, és én ötvenszer felindítottam Isten iránti szeretetemet. Gondolják, az ördög örül ennek? Hallgassák csak, mit mond:

– Furcsa egy valaki ez a Páter Petit! Valahányszor megkísértem, mégcsak a legcsekélyebb figyelemre sem méltat, hanem Jézus és Mária nevét hívja! Hát én nem azért jöttem ide olyan messziről!

És mi történik? Az ördög, folytonos vereségein szégyenkezve, késedelem nélkül megfutamodik, én pedig ott maradok, egészen boldogan, hogy ily gyakran kimutathattam Istenem iránti szeretetemet.”

Agnosztikusok vagy ateisták felpanaszolhatják, hogy náluk ez alkalmazhatatlan eljárás. Pedig ez nem igaz. Az sms írója is megtehette volna, hogy „A woodoo hatott, Szalay halott!” mondat helyett azt mondja magában, hogy „Nyugodj békében, Szalay Annamária.” És ha kell, akár ötvenszer is elmormolja magában a békességet sugalló mondatot és elűzi vele magától a felkínálkozó gonosz poént.

Mostanában okos pszichológusoknak sikerült elültetni az értelmiségi agyakba is, hogy adni jobb, mint kapni. A következő pszichét edző feladatuk lenne tudatosítani a következő nagy igazságot: jónak lenni ezerszer jobb, mint rossznak lenni.

Az idézet forrása: Páter Petit Az én hajóm

Pázmány Péter Elektronikus Könyvtár

Ördögűző gyakorlat Páter Petit arzenáljából

Vélemény, hozzászólás?

