A Golgotáról völgymenetben

A mohácsi vereség és a százötven esztendős török hódoltság tényét sosem vitatta senki. Sem a magyargyűlölő akadémikusok, sem a nemzeti érzésű de még  a revizionista történészek sem.

Az ott történtek  hatásairól  szakadatlan vita folyik mindmáig. Hol mentegetőzünk a Szent János fejevétele napján  elveszített csata miatt, hol pedig vádaskodunk. Vádoljuk Európát, urainkat, a Fuggereket és akiket csak fel tudunk lelni a korabeli krónikákban.

Hivatkozunk Mohácsra vagy a török hódoltságra akkor is, ha mai hibáinkat, bűneinket kívánjuk mentegetni és kimagyarázni. Ahogyan mondani szokás, nem vagyunk jobbak a Deákné vásznánál.

Közben azért tudjuk, csatát más népek is vesztettek és hódoltságban is volt része mindegyiknek az elmúlt századok során.  Tehát gyengécske módszer Mohácsra vagy a hódoltságra  mutogatnunk még mindig és minduntalan. Annyit a törökök is szenvedtek tőlünk, mint mi a törököktől. Ez bizony így is felfogható.

Találékony népként persze eszünkbe juthatna  valami egészen rendkívüli, szörnyű eseményre, mint mentségre hivatkozni. Amit nem lehet überelni. Amit minden hibánkra és baklövésünkre  magyarázatként hozhatnánk fel. Milyen mindent elsöprő érv lenne például Mohácsra  ráadásként egynéhány  gázkamra az isztambuli Héttoronyban, amikben milliónyi magyarokat irtottak ki. És magyarokkal töltött haláltáborok Ruméliától  Anatóliáig ezerszám és ugyanezen borzalmak  az Eufrátesztől a nílusi Asszuánig. Mesélhetnénk jajongva, hogy  olyan bűnöket követtek el ellenünk, amiknek méretei kozmikusak és  nemcsak minket sújtottak,  de az egész emberiség történelmének további menetére  rettenetes kihatással  vannak.

ez a historikus innováció nem nekünk jutott eszünkbe. Eszükbe jutott viszont az örményeknek. Amely örmény ötletet aztán a zsidók fejlesztettek világszínvonalra. Amiként Jedlik Ányos  zseniális dinamójával milliókat keresett az üzletileg képzettebb Siemens.

De az igazat megvallva, nem is olyan nagy baj, hogy nekünk nem jutott ilyesmi eszünkbe. Egyrészt azért, mert ellenünk el nem követett bűnöket hajlamosak  lennénk sohasem  megbocsátani. A harag pedig folyamatosan mérgezné belső viszonyainkat is. Lassacskán egyetlen fájó, gennyedző és vérző furunkulus lennénk a fejünk búbjától a talpunkig. Ettől pedig óvjon meg a Teremtő. Ez a testi-lelki furunkulus Továbbá meggátolná a törökökkel való barátság visszaállítását. Sokat vesztenénk ezáltal.

Másrészt az örmény és zsidó  holocaust-innováció tanulságai egyéb aggályokra is adokot.

Ugyanis amit a zsidók anyagilag és pozícióban nyertek a holocaust-biznisz  révén az elmúlt fél évszázadban, az csak az egyik oldal. A másik oldalon áll az a hatalmas morális veszteség,  amit ez a propagandakomplexum okozott nekik. És ami gonosz szellemként még nemzedékeken át rombolni fog bennük testet, lelket egyaránt. (Ami történik az örményekkkel is, csak éppen  nekik még egy petáknyi hasznuk sem származott belőle.)

Ami pedig  további katasztrofális hatással lesz, talán már a közeli jövőben,  az a kijózanodás és macskajaj, ami akkor következik majd be, miután az igazságra fény derül. Már az is téves elképzelés volt, hogy az elszenvedett sérelmek jogalapot teremtenek a bosszúra valamint a más népek fölötti uralkodásra és a kivételes elbánásra. A felsőbbrendűség nyílt deklarálására.  A felismerés, miszerint ezek javarészt leleményesen  koholt sérelmek és kitalált szenvedések voltak, megsemmisítőbb hatással lesz majd a zsidó népre, mint amilyen pusztító volt a mítosz  okozta megaláztatás és bűntudat a háború vesztesei, vagyis a magyarok és németek  számára.

ami pedig a szenvedések páratlanságát, egyedülvalóságát és történelmi példátlanságát hirdető tanokat illeti, azok különös aránytévesztést jeleznek. Ugyanis  semmi olyan nem történt velük, zsidókkal, ami más néppel ne történt volna meg a történelem folyamán nagyságrendekkel nagyobb méretekben. (Az indiánokkal például a posztkolumbián, majd a szabadkőműves Egyesült Államok idején. ) Ami itt páratlan és példátlan, az a minden mértéket meghaladó öncsalás és önsajnálat. Ami már-már vallásos áhitat szintjére helyezi a zsidó nép szenvedéseit A Duna parttól egészen  a Józsefvárosi pályaudvarig. Majd’ azt írtam, hogy „egészen a Filatori-gátig!)

Kérdezheti bárki: miért is ez az ingerültség? Próbálom megmagyarázni:

Ignaz Maybaum rabbi írja „The Face of God After Auschwitz” c. könyvében (1965):

„A modern emberiség Golgotája Auschwitz…. …Auschwitzban a zsidó nép a főpap és az áldozati bárány szerepét egyszerre töltötte be…… A zsidók mások bűneiért haltak meg. Auschwitzban a mártíriumot szenvedett zsidó nép az eljövendő generációk helyett szenvedett.”

Hogy így volt-e vagy sem, azt sokan vitatják. Van aki elfogadja, van aki elutasítja. Némelyeknek pedig nyilvánvaló istenkáromlásnak tűnik ez a metafora.

De hát  nem is oly példátlan ez az önsajnálat.  A  mi  Máraink írja 1956 Karácsonyán rólunk, magyarokról:

 Fejük csóválják, sok ez, soknak.
Imádkoznak vagy iszonyodnak,
Mert más lóg a fán, nem cukorkák:
Népek Krisztusa, Magyarország.

Első olvasásra eszünkbe sem jut, hogy ez is blaszfémia. A meghatottság, a hálatelt önsajnálat eltereli erről a figyelmünket. És  közben évente, havonta, szinte naponta felmegyünk a Golgotára, amit büszkén nevezünk Magyar Golgotának. Elhessegetjük magunktól a gondolatot, hogy a Megfeszített – velünk és a zsidókkal ellentétben – önként vállalta a halált és bűn nélkül való volt.

Azt már említeni is alig merem,  hogy Ő maga volt az Isten, a Szentháromság második személyében.

Az Ő helyére léptethetné a magyarokat Márai Sándor és a zsidókat Ignaz Maybaum?

Ha ez az ára a bűntelen áldozatiságnak, akkor javaslom inkább bűnösnek maradni. És vállalni a bűnhődést.

Mert bizony: amennyit a zsidók szenvedtek a nemzeti szocialistáktól, annyit a nemzeti szocialisták is elszenvedtek a zsidóktól. Ez a megállapítás nem a hegeli dialektikán, hanem a történelmi tényeken alapul.

Mint Mohács is.

Advertisements
A Golgotáról völgymenetben

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s