Gyónni nehéz

A helyzet mostanság újra olyasféle,hogy a gyóntató atya könnyen provokációnak veheti az elhangzott vallomást. a kérelmet a feloldozásra pedig álságosnak gyaníthatja.

Image

Példát is hozhatunk.

A gyónó alkalmasint (Óvjon ettől a Teremtő!), azzal a problémával fordul lelkiatyjához, hogy ő egy ideje nem hisz  az állítólagosan  megtörtént holocaustban.  Nem hiszi A hatmillliió zsidó áldozatot és még kevésbé a gázkamrákat és nem hiszi, hogy valaha valakik is a zsidók megsemmisítésére törekedtek volna akár mint náció, akár mint relígió.  Akár mint professzió.

Ezután  a gyónó megkérdi az atyát (nevezzük őt p. Jánosnak), hogy  hitetlensége, kételkedése az állítólag holtbiztos tényekben bűnnek számít-e az egyház szerint?   Mert bizony Richard Williamson  püspök urat 2009-ben keményen meghurcolták  kételyei kifejtéséért, hasonlóképpen járt   Floriano Abrahamovicz atya is, akinek édesapja Auschwitzban élte át a háború éveit katolikus papként és később öt fiából is, közötttük Florianból is papot nevelt, kiből később Williamson kollegája lett a papi közösségben. Floriano mondta el Williamsonnak, hogy a mesterségesen gerjesztettt rémhírek ellenére ,, A táborban töltött évek alatt a fiúk apja megbizonyosodott róla, hogy ott nem voltak emberirtást célzó gázkamrák és a nevezetes Cyklon-B gázt pedig kizárólag fertőtlenítésre, tetűírtásra,  a pusztító járványok megelőzésére használta az egészségügyi  személyzet.

Közben eltelt néhány évtized. Elharapózott a holocaust-mitológia  és XVI. Benedek pápa kijelentette, hogy  holocaustban kételkedő ember nem lehet katolikus keresztény.  Ferenc pápa pedig még ráfejelte: az antiszemitizmus  a kereszténységet  kizáró ok. Márpedig a holotagadás – mint mondják – tömény antiszemitizmus!  Legalábbis a holohívők szerint. Nyomatékul pedig Róma püspökeként Ferenc megtagadta egy százévesen elhunyt  hívő katolikustól a templomi  végtisztességet.  Riepke egykori Waffen SS kapitány az idén nyáron, századik születésnapján készített interjújában kijelentette, hogy a nürnbergi per  a győztesek színjátéka volt. Hogy Mauthausenben jártakor nem látott gázkamrákat és hozzáfűzöttt mondókájához néhány  nem egészen polkorrekt kifejezést is.

Aztán meghalt.

Riepke évtizedek óta hívő katolikus, rendszeresen gyónó és misére járó férfi volt. Hívő és buzgó. Most egy zárt, ismeretlen börtöntemetőben fekszik névtelen, számozott fejfa alatt.

Ezek után súgjam én János atya fülébe korunk legundorítóbbnak tartott  bűnét: a holocaustban való kételkedést? Még az a legszerencsésebb fejlemény, ha eszméletlenül rogy a gyóntatószék oldalának.

Csak hát én ezzel még nem vagyok sem feloldozva, sem tanácsokban részesítve. Bűnöm a véleményem?  Ha pedig az, akkor

Bocsánatos bűnnek vagy halálos  bűnnek  minősül?

A kérdés feltevése után a válasz  terhe János atyára hárul.  Neki kell döntenie, mit felelhet a gyónást végzőnek? Egyáltalán: amit a gyónó megvallott,  nem sima provokáció-e?

János atya Nem tudhatja,legfeljebb gyanakodhat, hogy  a bűnét gyónó be akarja-e húzni  plébánosát a csőbe  és aztán az évtizedes  hagyományokhoz híven jelenteni fogja az atya válaszát Esztergomba, ahol ott székel a  láthatatlan üzleti világ  helyi központja. Akik az általuk kinevezett főpapokkal, mint például Lékai püspök úrral folyamatosan előbb a keleti vöröscsillagnak , majd a nyugati sárga csillagnak  szolgáltak kényes természetű vallomásokkal.

Vagyis itt, a plébánia gyóntatószékében gyónó és

gyóntató egyaránt bizonytalan abban, hogy amit éppen megbeszélnek,, az közbűn avagy  vallási vétek?

Mi van akkor, ha János atya provokációnak  tekinti a  vallomást és a továbbiakban elvész a bizalom. Föloldoz ugyan bevallott bűneim alól de a  terhet a saját nyakába veszi?

2.

Szerencsére a katolikus egyház felsőbb régióiban történnek némely események. Reinhard Marx bíboros,  München-Freising  érseke érdekfeszítő előadást tartott a minap.

Reinhard Marx bíboros pokol és tisztítótűz nélküli kereszténységet hirdetett, egyfajta klub-kereszténységet.  Márpedig Marx bíboros  nem akárki. Tagja annak a 8 tagú bíboros bizottságnak, amit Ferenc április 13-án nevezett ki, mint olyanokat, akik az egyház vezetésében segítenek neki. Marx bíboros Európát képviseli ebben a bizottságban.

Marx november 9-én a bajor Erding városban előadást tartott a „feltámadás” címmel. Isten ígéretet tett nekünk, hogy az Ő segítségével átalakít minket és a tökéletességbe vezet, „de felemelt mutatóujj nélkül és kínpad, börtön és sistergő kályha nélkül”. Az egyház a tisztítótüzet és a poklot ábrázoló képekkel félelmet keltett, és ezért az egyháznak „vezekelnie kell”, mondta szó szerint Marx bíboros, Ferenc egyik fő tanácsadója.

3.

Szinte látom magam előtt az én plébánosomat, János atyát, amint ezek hallatán egyszerre csak felcsillan a szeme és szóról szóra ismétli Reinhard Marx bíborost:” Isten ígéretet tett nekünk, hogy az Ő segítségével átalakít minket és a tökéletességbe vezet, „de felemelt mutatóujj nélkül és kínpad, börtön és sistergő kályha nélkül”. Az egyház a tisztítótüzet és a poklot ábrázoló képekkel félelmet keltett, és ezért az egyháznak „vezekelnie kell”, mondja  János atya, az én főtanácsadóm

Aztán még hozzáteszi: a holocaustról szóló rémmeséket pedig  felejtsd el.   Akiket illet, azok vezekelnek majd érte.  Amúgy sem neked találták ki és nem is jövedelmez számodra egy fityinget sem.

Advertisements
Gyónni nehéz

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s